zaterdag 5 april 2014

Zaterdag 5 april

Na een smakelijk ontbijt in het hotel in Montecatini vertrokken we voor een dagje naar Firenze.
We verlieten het hotel met een beetje regen en we waren wat ongerust, maar na even rond gereden te hebben in de bussen is de zon toch lekker beginnen te schijnen.
Onze gids leidde ons rond in Firenze. We kwamen langs Palazzo Vecchio , Piazza dei Signoria , Palazzo Pitti, de Duomo, het Baptisterium en de Campanile. Het hoogtepunt bleef natuurlijk wel de David van Michelangelo.
Daarna zijn we samen vertrokken naar de ledermarkt en de versmarkt waar we een lekker stukje lever konden kopen, maar dat hebben we gelukkig niet gedaan. Ook zijn we pizza gaan eten in één van de beste Italiaanse restaurantjes.
Namiddag was er de keuze tussen het Uffizi en de Boboli-tuinen. Beiden de moeite waard!
Na een lange dag met veel kunst en wandelen gingen we naar een hoger gelegen punt Piazzale Michelangelo met een mooi uitzicht over Firenze. Daar namen we de bus naar het hotel voor een lekker avondmaal.
Hierna konden we nog genieten van een avondje uit of een spelletje in de lobby.
Proficiat aan de vijf(!) jarigen: Anïa Bloemen, Dries Vaesen, Wim Lemmens, Anne-Marie Dimov en Emma Jeunen  J